- Proiectul introduce conceptul de One Stop Employment Support Centre, un centru de sprijin pentru integrarea profesională a tinerilor dezavantajați și cu dizabilități.
Se dezvoltă un program cuprinzător de formare validat prin micro-credite, care consolidează competențele digitale și de angajabilitate ale tinerilor și le îmbunătățește șansele de ocupare. - Sunt elaborate ghiduri și recomandări pentru lucrători de tineret, profesori și educatori SEN, pentru a sprijini integrarea tinerilor cu dizabilități pe piața muncii.
- Se creează instrumente digitale inovative, inclusiv un portal online, o aplicație mobilă și un joc VR care simulează scenarii de angajare și formare.
- Proiectul desfășoară campanii de advocacy și evenimente de promovare la nivel național și european, implicând comunitățile, organizațiile și mediul de afaceri în susținerea incluziunii și sustenabilității .

Contract de finanțare nr. 2024 ID KA220-YOU-70101DB1
Proiect: All4jobs
ENHANCING COMPETENCES AND EMPLOYABILITY PROSPECTS OF DISADVANTAGED & DISABLED YOUTH THROUGH DIGITAL INNOVATION, INCLUSIVITY AND SUSTAINABILITY IN YOUTH WORK


Obiective generale și specifice
ALL4JOBS răspunde nevoii stringente de strategii incluzive care să susțină angajabilitatea tinerilor dezavantajați și cu dizabilități, într-o piață a muncii digitală aflată în continuă transformare. În ciuda unei conștientizări sporite privind incluziunea, mulți tineri cu dizabilități sau provenind din medii marginalizate se confruntă în continuare cu bariere sistemice în accesarea formării și a locurilor de muncă. Proiectul recunoaște că abordările tradiționale nu mai sunt suficiente și urmărește să integreze metode inovatoare bazate pe tehnologie, pentru a reduce decalajul dintre potențialul tinerilor și cerințele pieței muncii. De multe ori, lucrătorii de tineret nu dispun de instrumentele și metodele necesare pentru a răspunde eficient acestor provocări, în special în contextul post-pandemic.
Obiectivul principal al proiectului este de a îmbunătăți competențele și pregătirea pentru muncă a tinerilor dezavantajați și cu dizabilități, oferindu-le acces la un program de formare incluziv, îmbunătățit digital. Prin utilizarea simulărilor VR, a unei aplicații mobile personalizate și a unui sistem de micro-certificări, ALL4JOBS echipează tinerii cu abilități transversale și specifice unor domenii cheie precum agricultura și industria HORECA. Totodată, proiectul consolidează capacitatea lucrătorilor de tineret printr-un ghid metodologic, adresându-se în același timp și organizațiilor și companiilor, prin campanii de conștientizare care promovează incluziunea și responsabilitatea socială corporativă.
Grupurile țintă
Principalii beneficiari ai proiectului sunt tinerii dezavantajați și cu dizabilități, în special cei cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani, care se confruntă cu multiple obstacole în accesarea pieței muncii din cauza unor provocări mentale, cognitive sau sociale. Aceștia includ tineri cu TSA, ADHD, sindrom Down sau alte forme de dizabilități funcționale, care sunt adesea ignorați în cadrul inițiativelor de formare și angajare convenționale. Proiectul se adresează și lucrătorilor de tineret, formatorilor, educatorilor sociali și psihologilor, echipându-i cu metode moderne, incluzive și atractive de lucru cu acești tineri.
Pe lângă participanții direcți, ALL4JOBS vizează un ecosistem mai larg de actori interesați. Acesta include părinți și îngrijitori, organizații comunitare active în domeniul tineretului sau al sprijinului pentru dizabilități, factori de decizie locali și europeni, precum și companii interesate să implementeze practici de angajare incluzive. Prin activarea acestei rețele, proiectul creează sinergii pentru schimbări sistemice, promovând un mediu de muncă mai echitabil și mai accesibil pentru toți tinerii.
Metodologie
ALL4JOBS adoptă o abordare mixtă, bazată pe tehnologie, pentru a sprijini emanciparea tinerilor și dezvoltarea competențelor acestora. Elementul central este o aplicație mobilă personalizată, care evaluează competențele existente, interesele și nevoile de învățare, generând trasee individualizate de formare printr-un sistem de micro-certificări. Acest instrument este completat de simulări VR specifice locurilor de muncă, care introduc tinerii într-un mediu profesional realist, dezvoltându-le abilitățile tehnice și sociale într-un mod sigur și atractiv. Toate aceste instrumente sunt integrate într-o platformă digitală interactivă și incluzivă, care facilitează accesul la programul de învățare, resurse și conexiuni comunitare.
Programul de formare se concentrează pe competențe practice pentru angajare în sectoare-cheie și include ateliere digitale și fizice, laboratoare de co-creare și sesiuni de învățare între egali. Lucrătorii de tineret și tinerii participanți sunt încurajați să piloteze și să adapteze instrumentele de formare în propriul context. Această metodologie participativă nu doar că le dezvoltă încrederea și competențele, ci asigură și relevanța locală a procesului educațional. Companiile și organizațiile sunt de asemenea implicate prin campanii podcast, testimoniale video și o broșură dedicată promovării angajării incluzive.
Viziune
ALL4JOBS își imaginează un viitor în care tinerii dezavantajați și cu dizabilități nu mai sunt definiți prin limitările lor, ci prin talentele, aspirațiile și contribuțiile lor la societate. Proiectul dorește să treacă dincolo de simpla conștientizare, spre crearea unei schimbări durabile prin emancipare digitală, formare structurată și construcție comunitară incluzivă. Prin investiția în potențialul tinerilor și asigurarea unor sisteme de sprijin eficiente, ALL4JOBS contribuie la o piață a muncii mai echitabilă, mai diversă și mai pregătită să facă față provocărilor viitorului.
Această viziune se extinde și asupra lucrătorilor de tineret și angajatorilor – profesioniștii sunt împuterniciți să faciliteze transformarea, iar companiile sunt încurajate să vadă diversitatea nu ca pe o obligație, ci ca pe o oportunitate de creștere și inovație. În esență, ALL4JOBS este un apel la acțiune pentru o dezvoltare incluzivă, în care niciun tânăr nu este lăsat în urmă.
Inovare
Ceea ce diferențiază ALL4JOBS este strategia sa de inovare practică și holistică. Proiectul nu se oprește la cadre teoretice, ci oferă instrumente digitale concrete și ușor de utilizat, care răspund direct nevoilor tinerilor dezavantajați și cu dizabilități. Prin simulări VR interactive, o aplicație mobilă pentru auditul competențelor și un sistem digital de micro-certificare, participanții dobândesc nu doar cunoștințe, ci și recunoaștere formală pentru abilitățile dezvoltate. Această abordare crește stima de sine și vizibilitatea pe piața muncii a tinerilor care, de regulă, sunt invizibili în ecosistemele clasice de angajare.
În plus, ALL4JOBS inovează și prin metoda sa participativă, bazată pe implicarea activă a tinerilor în fiecare etapă – de la testare, la adaptare și diseminare a instrumentelor dezvoltate. Aceștia nu sunt beneficiari pasivi, ci co-creatori ai procesului de învățare. Companiile și organizațiile sunt și ele parte a soluției, proiectul promovând implicarea acestora prin acțiuni de advocacy adaptate. În acest mod, ALL4JOBS asigură ca participarea tinerilor să fie nu doar simbolică, ci esențială pentru întregul proces de inovare.
General and specific objectives
ALL4JOBS responds to the urgent need for inclusive strategies that support the employability of disadvantaged and disabled youth in a rapidly evolving digital labor market. Despite increased awareness around inclusivity, many young people with disabilities or from marginalized backgrounds still face systemic barriers to accessing training and employment. The project recognizes that traditional approaches are not enough and seeks to integrate innovative, tech-based methods to bridge the gap between youth potential and labor market requirements. Youth workers often lack the tools and methodologies to respond effectively to these challenges, especially in the context of post-pandemic recovery.
The project’s overarching objective is to improve the competences and job-readiness of disadvantaged and disabled youth, by providing access to an inclusive and digitally enhanced capacity-building program. Through the use of VR simulations, a personalized mobile app, and micro-credential assessments, ALL4JOBS equips young people with both transversal and job-specific skills in key sectors like agriculture and HORECA. At the same time, it strengthens the capacity of youth workers through a methodological guidebook, while also targeting businesses and organizations with awareness campaigns that promote inclusive workplace practices and CSR engagement.
Target groups
The main beneficiaries of the project are disadvantaged and disabled young people, particularly those aged 18–30, who face multiple barriers to employment due to mental, cognitive, or social challenges. These include individuals with ASD, ADHD, Down syndrome, or other high-functioning disabilities who are often overlooked in mainstream training and employment initiatives. The project is also directed at youth workers, trainers, social educators, and psychologists, equipping them with the tools to support these young people through inclusive, modern, and engaging methodologies.
In addition to direct participants, ALL4JOBS addresses a broader ecosystem of stakeholders. These include parents and caregivers, community organizations active in the field of youth or disability support, local and European policymakers, and companies interested in implementing inclusive employment practices. By engaging this network, the project creates synergies for systemic change, fostering a more equitable and accessible labor environment for all young people.
Methodology
ALL4JOBS employs a blended and tech-driven approach to youth empowerment and capacity-building. At its core is a personalized mobile app that assesses existing skills, interests, and learning gaps, generating customized upskilling paths through a micro-credential system. This is complemented by job-specific VR simulations that immerse young people in real-life workplace scenarios, enhancing both technical and soft skills in a safe, engaging environment. These tools are embedded within an inclusive, interactive digital platform that also facilitates access to the full learning program, resources, and community connections.
The learning program itself focuses on practical employability skills across key sectors and includes both digital and physical workshops, co-creation labs, and peer-learning sessions. Youth workers and participants are encouraged to pilot and localize the training tools in their own contexts. This participatory methodology not only builds confidence and competence but ensures that the learning experience remains relevant and impactful at the local level. Businesses and organizations are also engaged through podcast campaigns, video testimonials, and a targeted brochure that promotes inclusive employment practices.
Vision
ALL4JOBS envisions a future where disadvantaged and disabled youth are no longer defined by their limitations, but by their talents, aspirations, and contributions to society. The project seeks to move beyond raising awareness, toward creating lasting change through digital empowerment, structured training, and inclusive community building. By investing in young people’s capacities and ensuring that support systems are equipped to guide them, ALL4JOBS contributes to a labor market that is more equitable, diverse, and prepared to meet the challenges of the future.
This vision extends to youth workers and employers alike—empowering professionals to facilitate transformation and encouraging businesses to embrace diversity not as an obligation, but as an opportunity for growth and innovation. At its heart, ALL4JOBS is a call to action for inclusive development where no young person is left behind.
Innovation
What sets ALL4JOBS apart is its holistic and practical innovation strategy. The project doesn’t stop at theoretical frameworks—it delivers tangible, ready-to-use digital tools that respond directly to the needs of disadvantaged and disabled youth. Through immersive VR simulations, a skill-audit mobile app, and a digital micro-credential system, participants gain not only knowledge but also formal recognition of their newly acquired competences. This approach enhances both self-esteem and labor market visibility for young people who are often invisible in traditional employment ecosystems.
Moreover, ALL4JOBS innovates in its methodology by promoting a place-based, participatory approach that values the local context and the active role of young people in shaping their learning journey. Youth are not passive beneficiaries but co-creators, involved in testing, adapting, and disseminating the project’s tools. Businesses and organizations are also seen as part of the solution, with the project actively encouraging their engagement through tailored advocacy efforts. In this way, ALL4JOBS ensures that youth participation is not symbolic but central to the innovation process from beginning to end.
NEWSLETTERUL PROIECTULUI
Newsletter-ul proiectului
PARTENERII PROIECTULUI
Urmărește proiectul pe Facebook, Instagram și YouTube! Like&Folllow&Share #ALL4JOBS
Disclaimer
Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei.
The content of this material is the sole responsibility of the authors, and the National Agency and the European Commission are not responsible for the way in which the content of the information will be used.